..  De Knipoog

12 juni 2019 t.e.m. 14 juni 2019 (tweede leerjaar)

Vertrek: 12 juni 2019

Woensdagochtend worden de koffers eerst bij de bus gezet op het Tyndaleplein
De kinderen verzamelen om 08.00 uur op de speelplaats in de klasrij.
De medicijnen worden die ochtend persoonlijk aan de klasjuf gegeven.

Aankomst: 14 juni 2019
Vrijdagavond tussen 16.30 uur en 17.00 uur, op de parking aan de F. Rooseveltlaan voor de school.

Begeleiders
Om een extra oogje in het zeil te houden gaan, naast ons 4, ook nog juf Patricia, juf Annik, juf Wendy en de vroegere juf Gonda mee.

Klik hier om de informatiebundel nog eens te bekijken.
Klik hier voor een lege medische fiche. (ingevuld aan juf bezorgen ten laatste op 20 mei)
ISI+kaart of identiteitskaart afgeven op 11 juni aan de klasjuf.

De ochtend was regenachtig. Gelukkig was de bus op tijd om de koffers al in te laden. We dachten eigenlijk al om kwart over 8 te vertrekken, maar door enkele laatkomers konden we pas om kwart voor 9 vertrekken.
Dank je wel aan de mama's of papa's die nog even geholpen hebben bij het dragen van enkele spullen.
De busrit is heel erg vlot en rustig verlopen, we hadden zelfs al een slaper aan boord. Geen files gehad, geen zieken en we hebben naar de film NEMO gekeken. Helemaal in ons thema van de zee. Rond 11u kwamen we dan aan in De Panne. Daar kregen we van de juffen een sapje en een koekje. Sommige mama's en papa's hebben niet goed geluisterd, want er waren toch wel een heleboel kinderen die een rugzakje bij hadden op de bus met eten en drinken. Zij hebben dan hun eigen koekje opgegeten. Proficiat aan alle mama's en papa's die wel goed opgelet hebben.
We mochten nog even op de speeltuin spelen, want ze hadden al veel te lang moeten stil zitten op de bus. Die speeltuin was wel een beetje nat, maar dat vonden we niet erg.
Om 12 uur mochten we onze beentjes onder tafel schuiven. We smulden eerst van lekkere courgettesoep en dan kregen we sla, tomaten, FRIETJES en stoofvlees. Voor de vegetariërs waren er vegetarische balletjes. We hebben allemaal ons buikje rond gegeten. Sommigen zijn zelfs 3 keer teruggegaan. Het was fijn om te zien dat er sommige kinderen zo goed voor hun tafelgenoten zorgden.
Na het eten was het tijd om naar onze kamers te gaan. Er stonden nog 13 koffers op hun eigenaar te wachten in de gang. Alle andere koffers stonden al in de kamers.
Iedereen koos een kast, een bed en het uitpakken kon beginnen. In sommige kamers lukte dit heel erg goed. Op andere kamers hadden de juffen wat extra werk. Gelukkig kon iedereen op zijn vrienden in de kamer rekenen om te helpen als het nog niet zo goed lukte.
Het regenweer bleef aanhouden, maar we zijn toch naar het strand gestapt, want de kinderen wilden absoluut de zee zien. Een beetje regen kon ons niet tegen houden. We hebben ons daar super geamuseerd. Dat zullen jullie wel op de foto's zien. We groeven putten, speelden met de houten paletten, maakten een onbewoond eiland, ....
Toen het zonnetje zich eindelijk even liet zien, moesten we terug naar de J-Club om ons avondeten te gaan verorberen. We aten een pitabroodje met sla en vlees of tofu voor de vegetariërs en als dessert nog een yoghurtje.
Na het eten mochten we nog even op de speeltuin spelen, tot de regen het weer even verpestte. We zijn dan maar allemaal eerst gaan douchen.
Na de douche hebben we nog een dansavond gehouden. De DJ van dienst, juf Ilse, speelde de ene danshit na de andere. Enkele juffen zorgden mee voor de sfeer en leerden de kinderen wat danspasjes. Het was een fijne avond. We dansten zelfs de polonaise.
Na het dansfeest was het tijd om in ons bedje te duiken. Onze oogjes en snaveltjes zijn intussen toe. Ons verhaal wordt vervolgd ....
Tot morgen mama's en papa's ....

Klik hier om de foto's van deel 1 te bekijken.

Klik hier om de foto's van deel 2 te bekijken.

Om kwart over 7 moesten de juffen al heel wat kinderen wekken. De nacht is dus goed geweest en ze hebben goed geslapen. Het zal vast en zeker de goede zeelucht zijn die hen in dromenland hield.  Toen we buiten keken, zagen we al een waterzonnetje. Dat beloofde toch al mooi weer voor in de voormiddag.
Eerst onze kleren aantrekken en dan naar de eetzaal om ons allereerste ontbijt te verorberen. Er was heel wat keuze om te eten. We mochten kiezen uit brood en sandwiches. Beleg was er ook meer dan voldoende: confituur, kaas, smeerkaas, choco, hagelslag, honing, .... We lieten ons goed gaan, want we hadden een zware en vermoeiende dag voor de boeg.
Toen we naar het strand vertrokken om half 10 scheen het zonnetje. Onderweg werd er goed doorgestapt, want we wilden de zee niet alleen zien, maar er natuurlijk ook eens eventjes in duiken... Dat is misschien te hard uitgedrukt. We mochten pootjebaden, maar hiermee waren we ook al tevreden. We zochten ook naar schelpen met de zoektocht, groeven opnieuw putten, ... .
We waren allemaal super geïnteresseerd en vroegen om heel wat uitleg.
Na veel spelen en ravotten, was het tijd om terug naar de J-club te gaan, want om 12 uur mochten we weer gaan smikkelen en smullen. Vanmiddag stonden er sandwiches, brood en piccolo's op het menu en ook het beleg zoals in de ochtend. We kregen ook overheerlijke tomatensoep.
Toen we net in de eetzaal zaten, begon het te gieten.
Dat hadden we dus goed getimed. Het is de hele namiddag blijven regenen, maar dat kon ons niet deren. De juffen hadden gelukkig nog een noodplan en ze hebben een heuse spelletjesnamiddag georganiseerd. We hebben veel gespeeld en plezier gemaakt samen met de juffen. Plots kregen we bezoek van onze twee directeurs.
Om 17 uur moesten we alweer gaan eten. Jullie zullen stilaan denken dat we hier te veel eten ....
Nu konden we genieten van de barbecue waar we zo naar uitgekeken hadden. Voor de vegetariërs waren er vegetarische balletjes en vegetarische worsten. De anderen kregen een brochette, kotelet en een worst. Er was een uitgebreid groentenbuffet met sla, komkommer, worteltjes en aardappelen. We lieten ons weer eens goed gaan, want het smaakte. Als kers op de taart kregen we een ijsje als dessert.
Dan moesten we snel op het treintje, want om 18u vertrokken we nog naar de garnaalvisser. Op het treintje kregen we een uitgebreide uitleg van juf Gonda en werd ons favoriete liedje 'Leef' gespeeld. Ambiance ten top in het treintje.
Aan het strand zagen we de garnaalvisser met zijn paard aan het werk. Net zoals de juffen voorspeld hadden,werd er super veel gegild en geschreeuwd bij het zien van de krabben, vissen, ... . Arno en Clement waren 2 stoere kerels die een tong durfden vasthouden. Op de boerderij van de garnaalvisser kregen we een interessante uitleg over de garnalen en zagen we hoe ze klaargemaakt werden. Uiteindelijk mochten we van de garnalen proeven. Niet iedereen vond dit even lekker, maar we hebben toch geprobeerd.
Na al het proeven moesten we terug op het treintje om naar de J-club te gaan. Toen we daar aankwamen, moesten we onmiddellijk in de douche en dan in ons bedje. Heel wat kinderen waren moe, want het was een super leuke, maar vermoeiende dag. Nu liggen we alweer in ons bedje en kunnen opnieuw beginnen te dromen van de avonturen die ons morgen weer te wachten staan. Slaapwel mama's en papa's en tot morgen, ... als ze nog naar huis willen komen, want heel wat kinderen vinden het hier te leuk.

klik hier om de foto's van deel 1 te bekijken.
klik hier om de foto's van deel 2 te bekijken.
klik hier om de foto's van deel 3 te bekijken.

Toen we vanochtend uit ons raam keken, zagen we een stralende zon. Het beloofde al een mooie dag te worden.
De juffen hebben ons moeten wekken om 7 uur. We vonden het spijtig, want we konden gerust nog wat verder slapen. Maar we moesten ons klaar maken en de koffers beginnen te pakken. We konden dit eigenlijk al vrij goed alleen. De juffen hebben niet zo heel veel moeten helpen.
Als ontbijt konden we genieten van brood, stokbrood, hagelslag, kaas, confituur, choco, …. We hebben ons weer goed laten gaan en we hebben het ons laten smaken. Onze juf Gonda was jarig vandaag en we hebben voor haar eerst ook nog gezongen.
Na het ontbijt hebben we ook allemaal zelf ons eigen lunchpakket gemaakt. Ook dit lukte ons allemaal. Dus mama’s en papa’s, wij kunnen onze eigen boterhammetjes smeren vanaf nu.
Nadien mochten we ons nog even laten gaan op de speeltuin. Er zijn heel wat jongens die de juffen geholpen hebben bij het netjes zetten van de valiezen. Het is super dat er zo’n jongens zijn die steeds klaar staan om te helpen. Bedankt aan deze kerels.
Om 10 uur stond de bus klaar om met ons te vertrekken naar Blankenberge. Eerst moest iedereen opnieuw een koffer naar de bus brengen. De juffen hielpen de chauffeur bij het inladen en dan konden we vertrekken.
Toen we in Sealife aankwamen, aten we eerst onze zelfgemaakte lunch op. Daarna hebben we de vissen, haaien, pinguïns, zeehonden, zeepaardjes, … bekeken. Sommige kinderen durfden het zelfs aan om een anemoon aan te raken. In Sealife was ook een leuk klimparcours waar we ons ook mochten op uitleven. Het was weer een leuke dag. Op de bus keken we nog naar Finding Dory. Tijdens deze rit, lagen er al heel wat kinderen in dromenland.
Dank je wel aan de mama’s en papa’s die geholpen hebben bij het uitladen van de bus. Het was een grote hulp.

We hebben met volle teugen genoten van deze zeeklassen. Het waren stuk voor stuk leuke en fijne kinderen om mee weg te gaan. Ze waren lief, behulpzaam, attent, gezellig, ….
Bedankt aan alle kinderen voor de fijne en leuke tijd!

klik hier voor de foto's deel 1.
klik hier voor de foto's deel 2.