..  De Knipoog

7 juni 2017 t.e.m. 9 juni 2017 (tweede leerjaar)

Vertrek: 7 juni 2017
Woensdagochtend om 08.15 uur verzamelen in de klas. De kinderen hebben hun rugzak met water bij. De identiteitskaart en klevertjes van de ziekenkas in een envelop worden in de klas aan de juf gegeven, alsook de medicijnen die de kinderen moeten innemen.
De ouders komen niet mee naar de klas.
De bus staat in de F. Rooseveltlaan ter hoogte van de schoolpoort.
De koffers mogen samen met de chauffeur op de bus gezet worden (als die er al staat).

Aankomst: 9 juni 2017
Woensdagavond tussen 16.30 uur en 17.00 uur, op de parking aan de F. Rooseveltlaan voor de school.

Begeleiders
Om een extra oogje in het zeil te houden gaan, naast ons 5, ook nog juf Patricia en de vroegere turnjuf Anneliese mee.

Klik hier om de informatiebundel nog eens te bekijken.
Klik hier voor een lege medische fiche.

De busrit was rustig, maar voor enkelen onder hen was een zakje nodig. Gelukkig hadden we ons hierop voorzien. Er was een ongeval gebeurd op de autosnelweg waardoor we in de file gestaan hebben. Op de bus vielen zelfs al enkelingen in slaap. Zo kwamen we goed uitgerust, maar wel later dan voorzien aan in de Panne.
Het weer was hier mooi en de zon was van de partij. De wind jammer genoeg ook. Daarom besloten we om onze planning een beetje om te gooien.
Toen we aankwamen, hebben onze kinderen de koffers naar binnengebracht. Dan wachtte er natuurlijk eerst een koekje en een drankje op ons. We hebben ons even uitgeleefd op de speeltuin, want de busrit had lang genoeg geduurd. Enkele kinderen hielpen de juffen met de koffers naar boven te brengen en ze al op de juiste kamer te zetten. Spijtig dat er niet op alle koffers een naam stond, maar uiteindelijk zijn alle koffers op de juiste kamer geraakt.
Als we hiermee klaar waren, was het al tijd om te eten. Eerst kreeg iedereen een plaatsje in de refter. ’s Middags stond er tomatensoep op het menu. We aten ook stoofvlees met wortelen en frietjes en de vegetariërs hadden een groenteburger met wortelen en frietjes. Er werd gesmikkeld en gesmuld.
Na het eten konden we dan eerst onze kamers in orde brengen. Juf Ilse wilde een medaille uitreiken aan de kamer die het netst was. En ik moet toegeven …. ALLE KAMERS verdienen een dikke pluim, want ze lagen overal proper en net.  Nu is het afwachten of dit de volgende dagen nog zo is.
In de namiddag zijn we dan naar de Nachtegaal gegaan, want er was te veel wind om naar het strand te gaan.
In de Nachtegaal kregen ze allemaal een boekje om in te vullen, een echte zoektocht. Iedereen deed dit met volle overtuiging en er werden kleine groepjes gemaakt. We leerden heel wat nieuwe dingen. Wat was dit weer fijn.
We hadden nog even tijd en dan zijn we nog in de duinen gaan spelen. Daar werd er vooral veel gegraven. Er werden diepe putten gegraven, maar er werden ook kinderen onder gegraven.
Door de wind waaide er al wel eens wat zand in onze ogen, maar gelukkig was Ilias er om voor deze kinderen te zorgen. Fijn dat we zo’n zorgzame kinderen mee hebben. Enkele kinderen hebben daar wat voetbal gespeeld. In het zand is dat wel een andere ervaring.
Terug in de J-club aten we lekkere spaghetti. Ons nog even in de speeltuin uitleven en dan namen we een heerlijke verfrissende douche,  hielden we een fotoshoot en kropen we uiteindelijk in ons bedje.

Slaap zacht en tot morgen voor onze verdere avonturen ….

Klik hier om de foto's te bekijken.

Vanmorgen waren er al enkele kinderen heel heel heel vroeg uit de veren. Het was een stralende ochtend, met een beetje wind.
Eerst van een lekker ontbijt smullen en dan ons klaarmaken om op stap te gaan. Het treintje kwam ons ophalen aan de J-Club. Dan moesten we eerst een eindje stappen naar zee, want het was eb. Hiervoor moesten we door enkele diepe plassen. Dit was super leuk en dit was al een smaakmaker voor ons tochtje naar zee in de namiddag.  De garnaalvisser stond ons al op te wachten. We kregen wat uitleg en zagen heel wat verschillende dieren in de netten zitten. Toen we de krabben zagen, begonnen we om het luidst te gillen. Die krabben zouden ons toch wel eens kunnen opeten….
Toen de garnaalvisser klaar was, gingen we eerst terug naar ons treintje. Dat bracht ons naar het huis van de garnaalvisser. De garnalen werden daar gesorteerd en gekookt. Natuurlijk mochten we ook eens proeven. Deze waren overheerlijk. Nadien bracht het treintje ons weer naar de J-club. In het wagonnetje bij juf Ilse, juf Dorien en juf Inge werden er enkele leuke liedjes gezongen tijdens de rit.
 ’s Middags aten we soep en dan sandwiches of brood met kaas, choco, confituur, ….
Toen was het tijd om onze rugzak klaar te maken. Hierop hadden we al heel lang gewacht. We mochten onze badpakken en zwembroeken aantrekken om eindelijk in de zee te kunnen zwemmen. Daar hebben we ons nog eens kunnen uitleven. Er werd in het water gespeeld, sommigen maakten zandkastelen of groeven putten en nog anderen gingen wat schelpjes rapen. Het was een zalige, zonnige en warme namiddag. We vonden het heel spijtig als we moesten terugkeren naar de J-Club.

Dan konden we eindelijk ’s avonds genieten van een overheerlijke barbecue als laatste avondmaal. De vegetariërs konden genieten van vegetarische worst en loempia's. Alle anderen kregen een kippenbilletje, een worst en een stukje gebraad. Als kers op de taart kregen we nog een ijsje.
Even een vermelding voor de properste en netste tafel van de voorbije dagen…. Je vindt de foto ook op de site: de tafel van Malak, Ensar, Iman, Imane, Nissrine en Naama.
Dan was het tijd om te douchen, onze valies al een beetje te pakken en te dromen van alle avonturen die ons morgen weer te wachten staan ....

Zoals jullie zien, hebben jullie oogappels een drukke dag achter de rug en liggen ze goed te slapen....

klik hier om de foto's te bekijken.

Het allerlaatste verslagje van onze 3-daagse aan zee. Vandaag was het weer een prachtige dag aan de kust, met een helder blauwe hemel.

Het was een drukke ochtend. Om 7 uur werden we gewekt. Het was tijd om onze kleren aan te trekken en de valiezen te pakken. Soms was het een hele klus om de valies in orde te krijgen, maar dankzij de hulp van de juffen en meester Bart is het toch gelukt.

Toen mochten we nog voor de laatste keer gaan ontbijten en we maakten ook ons lunchpakketje klaar voor de middag. Dan de koffers helpen inladen op de bus.

De bus bracht ons naar Blankenberge, waar we onze lekkere lunch opaten in Sealife. Daar zagen we onder andere de show van de zeeleeuwen en heel wat vissen en andere zeedieren. Toen was het tijd om op de bus te stappen en de rit naar huis in te zetten.Spijtig genoeg nog even file gehad, maar uiteindelijk zijn we toch aangekomen rond 17u.

Het was een zalige tijd!!! Maar we waren ook wel blij dat we onze mama’s en papa’s zagen.
Bedankt aan de papa’s die geholpen hebben met het uitladen van de koffers.

Bedankt aan alle kinderen van het tweede leerjaar. Het zijn jullie ervoor zorgden dat het  3 fijne dagen waren. Ook dikke merci aan juf Patricia, meester Bart en juf Anneliese die mee voor de kinderen gezorgd hebben.

klik hier voor de laatste foto's.